Ширење резултата пројекта „Обука предметних наставника редовних школа у инклузивном образовању слепих и слабовидих ученика“ одржана је у две термина: 26.05. и 02.06.2021. године у трајању од укупно 8 сати. На Zоом састанку присуствовало је 66 учесника из пет редовних школа у Србији: ОШ „Бранко Радичевић“ из Београда, ОШ „Кирило Савић“ из Ивањице, ОШ „Чаки Лајош“ из Бачке Тополе, ОШ „Свети Сава“ из Бора и VII београдска гимназија из Београда.

Учесницима су презентовани следећи садржаји, први дан:

Чуло вида – како виде особе са визуелним сметњама, Карактеристике ученика оштећеног вида, Бонтон у контакту са ученицима оштећеног вида, Оријентација и кретање ученика оштећеног вида, Подучавање ученика са визуелним сметњама у инклузивном образовању, други дан:

Адаптација текста за слепе и слабовиде, Планирање и припрема ИОП-а, Доступност ИКТ-а ученицима оштећеног вида, Дидактичка помагала и специјална опрема за ученике оштећеног вида.

Састанак је протекао у доброј атмосфери. Учесници су преко евалуационог упитника позитивно оценили предаваче и садржаје, као и да ће им добијене информације допринети у побољшању рада са ученицима оштећеног вида.

Други међународни састанак одржан је виртуелно преко Zоом-a у организацији партнера из Италије, 25.03.2021. године. На састанку се разговарало о Приручнику који је намењен предметним наставницима у инклузивном образовању.

Други дан међународног састанка (12.04.2021. године) био је посвећен дискусији о Програму обуке намењеном наставницима у инклузији.

Web страница нашег пројекта креирана је фебруара 2020. године. URL адреса је: https://equalsims.blogspot.com/

Отворена је facebook страница пројекта, непосредно пре међународног састанка, у септембру 2020. године:                https://www.facebook.com/equalerasmusplus

Ванредна здравствена ситуација, COVID-19, узроковала је реорганизају рада између свих партнерских организација у пројекту. Међународни састанак је померeн на октобар месец и одиграо се виртуелно.

Прва два дана међународног пројектног састанка припремио је координатор из Србије. Циљ састанка био је усмерен ка припремама за спровођење пројектних активности; планирање целог пројекта и дискусија о пројекту (обавезе и одговорности); објашњење финансијских правила и процедура, као и размена идеја о учењу на даљину (услед ситуације Covid-19), упознавање са активностима које је предузео координатор пројекта.

Други део састанка у трајању од пет дана припремио је партнер из Словеније. Састанак је такође одржан виртуелно (MS Teams, Zoom, Skype). Скупу су присуствовала два учесника из Италије, осам из Македоније, шест из Словеније и седам учесника из Србије. Циљ састанка: Презентација „Програма транзиције“ као базе у креирању будуће обуке наставника редовних школа; Теоријска основа у остручавању наставника редовних школа у Словенији у раду са ученицима оштећеног вида по предметним областима; Упознавање нових Еразмус+ алата (Еrasmus+ Impact Tool-а); Разматрање резултата спроведене Анкета у редовним школама међу предметним наставницима који предају ученицима оштећеног вида.

Постигнут је циљ састанка: размена знања и постављање основа за реализацију обуке предметних наставника у редовним школама. Приступање креирању сопствених обука према потребама сваке партнерске организације. Усвајање нових еразмус+ алата и сажимање циљева на извођењу Обуке наставника редовних школа.

Ширење резултата овог састанка очекује се током другог полугодишта школске 2020/21. године у редовним школама.

Фондација Темпус је завршила процедуру одабира Еразмус + пројеката стратешких партнерстава за опште образовање (КА201), пријављених у оквиру конкурсног рока у 2019. години (26. март 2019. године).

Наш пројекат под називом “Припрема и обука наставника за образовно-васпитни рад ученика са визуелним сметњама у инклузивном образовању – ЕQUAL“ је одабран за финансирање од Националне Еразмус+ агенције, фондације Темпус. Дужина трајања пројекта је две године, од 24.10.2019. до 23.10.2021. године. Нови термин завршетка пројекта је 23.01.2022. године, до чега је дошло услед пандемије корона вирусом.

У пројекту придружени партнери су нам:

  1. Center IRIS- Center za izobrazevanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne из Словеније;
  2. ISTITUTO REGIONALE RITTMEYER PER I CIECHI DI TRIESTE из Италије;
  3. Државно училиште за деца и млади со оштетен вид ,,Димитар Влахов“ из Северне Републике Македоније.

Циљеви нашег пројекта су:

  • Оснаживање професионалних компентенција наставника у раду са слепим и слабовидим ученицима у инклузивном образовању;
  • Подстицање социјалне инклузије ученика са визуелним оштећењем;
  • Побољшање квалитета наставе применом асистивних технологија у инклузивном образовању.

Активности током пројекта:

  • Обука предметних наставника редовних школа у инклузивном образовању;
  • Израда приручника за наставнике у инклузивном образовању као практичног водича у раду са слепим и слабовидим ученицима;
  • Размена добре праксе.

Резултати пројекта:

  • Приручник као практичан водич за наставнике у инклузивном образовању даће им информације о употреби асистивних технологија у настави са ученицима са визуелним оштећењем;
  • Програм обуке у остручавању наставника редовних школа у инклузивном образовању слепих и слабовидих ученика;
  • Интернет сајт – формиран током трајања пројекта Ерасмус+ послужиће као платформа за размену добрих искустава између наставника у инклузији у редовним школама.

Erasmus+  пројекат  КА1  2019/2020.  година

„Рукама  до светлости“

Овим пројектом је реализована пракса за ученике наше средње Правно-биротехничке школе и средње ПТТ школе од 17. новембра до 1. децембра 2019. године у Солуну. На пракси је било 12 ученика наше школе и 6 пратилаца (наставници школе). Домаћин је био Центар ИПОДОМИ, Солун, Грчка.

Циљеви ове праксе су били: оспособљавање ученика за самосталан рад, осавремењавање метода наставе, пружање што већег броја информација и искустава ученицима и проширивање њихових знања, компетенција и самопоуздања.

У оквиру праксе смо посетили Школу за слепе у Солуну где смо се упознали са организацијом и начином рада  Школе и дома. Организовано је и дружење са ученицима ове школе.

Посетили смо и обавили праксу у:

– палати правде у Солуну,

– Грчко-српској привредној комори

– регионалном центру за Централну Македонију,

– општини Неаполи Сикес (општина у Солуну),

– књиговодственој агенцији Јулија Циагоу и

– Конзулату Републике Србије у Солуну.

Током посете имали смо и времена да се упознамо са најзначајнијим знаменостима Солуна:

  • Црква светог Димитрија
  • Српско гробље из првог светског рата – Зејтинлик
  • Бела кула, симбол Солуна
  • Археолошка локација Вергина
  • Археолошки музеј у Солуну

Посетили смо и изложбу под називом „Људско тело“. Ученици су могли да виде и тактилно перципирају основне људске органе, њихов положају телу и да упореде њихову величину.

2017/2018. godine

Erasmus+ је програм Европске уније који обезбеђује финансирање пројеката за сарадњу у три области:

– образовање

– млади

– спорт

Нашој школи је у оквиру Erasmus+  програма одобрен пројекат „Инклузивна подршка визуелно оштећене и вишеструко ометене визуелно оштећене  деце предшколског узраста 4-6 година“

Партнер нам је био Center IRIS (Центар за едукацију, рехабилитацију, инклузију и саветовање за слепе и слабовиде) из Љубљане, Словенија.

Пет тифлолога, чланова тима ране интервенције наше школе, је у оквиру пројекта посетило Center IRIS  од 16. до 20. априла 2018. године.

Циљ наше посете је био да посматрајући добру праксу инклузивне подршке ВО и ВОВО деци која се налазе у редовним вртићима у Словенији, а коју пружају наши домаћини и размењујући искуства са њима, повећамо наша знања и компетенције у пружању инклузивне подршке ВО и ВОВО деци у вртићима у Србији; да то искуство поделимо са нашим колегама из школе, васпитачима у редовним вртићима, интерресорним комисијама.

Програм посете

Састанак са стручним тимом  ПУ Чукарица

Дана 27.04.2018. у Управи ПУ Чукарица, одржан је иницијални састанак представника ПУ Чукарица (Валентина Живојиновић- помоћник директора, Ивона Шујак – дефектолог и Ана Хаџић – логопед) и представника школе за ученике оштећеног вида „Вељко Рамадановић“ (Зорица Владисављевић и Данијела Петковић – тифлолози у раној интервенцији).

Тема састанка је била планирање сарадње наших установа по питању обезбеђивања инклузивне подршке ВО/ВОВО деци у редовним и развојним предшколским групама.